Εκτός συνόρων, #7

blake_morrison
Standard

Πόσο κοστίζει ένας στίχος, πώς να κριτικάρεις ένα έργο που δεν έχεις δει και ποιο περιοδικό του Μαρόκου επιδοτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση: στην εβδομαδιαία στήλη του taal.gr με αξιοσημείωτες και αξιοπερίεργες λογοτεχνικές ειδήσεις απ” όλον τον κόσμο.


Η χρήση υλικού από τρίτους σ” ένα δημοσιευμένο βιβλίο μπορεί να ικανοποιεί την έμπνευση του συγγραφέα, αλλά όχι πάντα και τον κάτοχο των πνευματικών δικαιωμάτων. Αυτό είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει από πρώτο χέρι ο  συγγραφέας και ποιητής Μπλέικ Μόρρισον όταν αποφάσισε να χρησιμοποιήσει στίχους γνωστών ποπ τραγουδιών για το καινούριο του βιβλίο. Με γλαφυρό τρόπο, ο Μόρρισον αποκαλύπτει στον Guardian το τσουχτερό αντίτιμο της επιλογής του.


Μπορεί να έχει περάσει η κινηματογραφική μόδα του «Άβαταρ«, αλλά πριν μερικές εβδομάδες ξαναδιαβάσαμε με άλλο μάτι την (πολύ ενδιαφέρουσα όντως) κριτική του Σλάβοϊ Ζίζεκ για το Βρετανικό περιοδικό New Statesman. Ο λόγος; Σε μια συνέντευξή του στο γαλλικό περιοδικό Cahiers du Cinema, ο Ζίζεκ παραδέχεται ότι δεν είδε καν την ταινία, παρά μόνο κάποια αποσπάσματά της. Αυτά όμως ήταν αρκετά για να γράψει μια κριτική δείχνοντας έμπρακτα την πίστη του όχι στην πραγματικότητα, αλλά στη Χεγκελιανή Ιδέα.


Ονομάζεται Μlithy και δεν είναι το πρώτο μουσουλμανικό περιοδικό για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων. Είχε προηγηθεί το Ιντερνετικό Bekhsoos από το Λίβανο. Το Mlithy είναι έντυπο, κυκλοφορεί στο Μαρόκο με την μερική αρωγή κονδυλίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η κυκλοφορία του οδήγησε σε αντιδράσεις από τους συντηρητικούς Μουσουλμάνους, ακριβώς όπως και η επερχόμενη συναυλία του Elton John στη χώρα, για παρόμοιους ομοφοβικούς λόγους.